Mapa conceitual para análise inter-relacional e planejamento estratégico de ações de conservação das orquídeas 146 SWARTS, N. D.; DIXON, K. W. Terrestrial orchid conservation in the age of extinction. Annals of Botany, v. 104, n. 3, p. 543-556, 2009a. SWARTS, N. D.; DIXON, K. W. Perspectives on orchid conservation in botanic gardens. Trends in Plant Science, v. 14, n. 11, p. 590-598, 2009b. TAVARES, R. Aprendizagem Significativa. Revista Conceitos, n. 10, p. 55-60, 2004. TAVARES, R. Aprendizagem significativa e o ensino de ciências. Ciências & Cognição, v. 13, p. 94-100, 2008. USP ONLINE DESTAQUE. Uso de mapas conceituais favorece aprendizagem e processos colaborativos. Educação, USP Online Destaque, 28 fev. 2014. Disponível em: https://shre. ink/aKWX/. Acesso em: 23 maio 2023. VITT, P. et al. Global conservation prioritization for the Orchidaceae. Scientific Reports, v. 13, n. 6718, p. 1-11, 2023. WRIGHT, M. et al. Propagation and reintroduction of Caladenia. Australian Journal of Botany, v. 57, n. 4, p. 373-387, 2009. WRAITH, J.; NORMAN, P.; PICKERING, C. Orchid conservation and research: An analysis of gaps and priorities for globally Red Listed species. Ambio, n. 49, p. 1601-1611, 2020. ZOTZ, G.; HIETZ, P. The physiological ecology of vascular epiphytes: Current knowledge, open questions. Journal of Experimental Botany, v. 52, n. 364, p. 2067-2078, 2001.
RkJQdWJsaXNoZXIy MjEzNzYz